2012/11/21

Dolling Up My "Leather" Pants



I thought I'd try to wear these leather-looking jeans in a cuter way - so I paired them up with a crochetted sweater my mum made for me, added my infamous Temperley London knock off belt and a necklace I made a long time ago. You might not be able to tell, but I was wearing a pink cami underneath, so the lace-covered headband was supposed to reflect that.

Chtěla jsem zkusit vzít tyto koženě se tvářící kalhoty v roztomilejší kombinaci, takže jsem k nim přidala háčkovaný svetr, který mi vyrobila mamka, přidala jsme svůj již značně ohraný pásek ála Temperley London a náhrdelník, který jsem dělala už dávno. Asi to není moc vidět, ale pod svetříkem jsem měla růžový top, což měla reflektovat čelenka s bílou krajkou.




And guess what, these heels are cursed. I pretty much landed on my nose when I rushed out of the bus just the other day. Maybe it's a sign I should walk like a lady when I wear ladies' shoes. Clumsy me.

A hádejte co - ty boty jsou prokleté. Posledně jsem v nich přistála na nose, když jsem narychlo vyskakovala z autobusu. Možná je to znamení, že bych se měla nést hako dáma, když už se tak obouvám. Jsem zkrátka nemehlo.



Pants/kalhoty: Marks&Spencer
Cami/top: DIY
Sweater/svetřík: crochetted by my mum (she's amazing, right?)/uháčkovaný mamkou (je dokonalá, že?)
Belt/pásek: DIY
Necklace/náhrdelník: DIY
Headband/čelenka: handmade by my partner in a swap/vyrobená mou partnerkou z jednoho swapu
Coat/kabát: H&M (Angers)
Brooch/brož: "DIY"
Boots/kozažky: Mixer
Laptop case/taška na notebook: Alza.cz
Watch/hodinky: ? (from CC)
Cellphone case/pouzdro na mobil: Vietnmaese shop/Vietnamský obchod






Yours truly
Vita

14 comments:

  1. Hi! I really love everything about this outfit, specially the detail of the clock on your bag, just adorable! How is the crochet going?
    (:
    have a nice day!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks so much! Haha, well, it's still in a planning stage *hides*. I guess I'll probably get to it during the Xmass break. :/

      Delete
  2. Hi Vita! You look lovely! Your mommy did a great job for her daughter. I love the crochet top and the little clock tooo. DIY talent runs in your family.
    About the recipes, I found the baking blog http://www.evabakes.blogspot.com/ from Eva amazing because she told us her real experience, unlike those from famous baking site that might be fancier but when you really try, it doesn't work. So check it out in your free time.
    Love,
    Hang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks so much! <3 And thank you for the recipe link - I can't wait to try it!

      Delete
  3. Cool top, very nice! Come visit my blog :)

    xo Emma
    www.fromcitytocity-emm.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. tHAT TOP IS SWEET AND ROMANTIC, AND WONDERFUL, vITA, JUST LIKE YOU.
    XXXXXXXXXXXXXXXX

    ReplyDelete
  5. Hey!
    But a nice handbag and mobile phone holder, flower brooch on the blazer is nice!
    kiss
    Judy
    http://potyszepsegblog.blogspot.hu/
    https://www.facebook.com/pages/Hello-Kitti-Sz% C3% A9ps% C3% A9gblog/139008472914220? hl = ref
    http://www.bloglovin.com/en/blog/4261243

    ReplyDelete
  6. Úžasný outfit, úžasné doplňky,máš opravdu nevídaný cit por módu. Moc se mi líbí kombinace jemných prvků a ,,kožených" kalhot. Jinak jsem na tom stejně jako ty - kolikrát zapomínám, jaké boty to mám vlastně na nohou a končím na čumáku..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuju - za pochvalu i ujištění, že podpatky jsou zrádné pro víc lidí, než jen pro mě :)

      Delete
  7. great contrast between the edgy leather, and the girliness up top! adore your jacket <3


    metallicpaws.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete