2012/06/27

Vintage Swap





What I sent:

Headband with detachable decoration
It's really easy to make - glue a bead on a thin headband (you have to pick a bead with wide enough hole) and then you can easily use brooches to decorate it.
The brooch was in a pile of vintage/retro jewellery at a crafts fair, I just exchanged some od the stones and added the dangling chains and Swarovski beads.

Čelenka s odendavatelnou ozdobou
Je velmi snadné ji vyrobit - prostě jen nalepte korálek na tenkou kovovou čelenku (musíte najít nějaký s větší dírkou) a pak je snadné na ni navléct brože jako dekoraci.
Tahle brož byla v hromadě vintage/retro šperků na jednom kutícím veletrhu, jen jsem vyměnila některé kamínky a přidala řetízky s broušenými korálky (Swarovski).





Decoupaged bracelet
I bought some simple wooden bracelets at Stoklasa, painted it with several layers of white acrylic paint and decoupaged it. I plan to make some for myself as well.

Nadecoupageovaný náramek
Koupila jsem u Stoklasy nějaké obyčejné dřevěné náramky, nabarvila jeden bílou akrylkou a polepila ubrouskem. Plánuji si vyrobit nějaké i pro sebe.  


Bookmarks
Záložky 



Cushion cover
Potah na polštář 


I got some amazing wrapping paper at a local paper store!
V místním papírnictví měli úžasný balící papír! 


What I received:
My partner was inspired by Moulin Rouge and made some absolutely stunning pieces! 

Moje partnerka se inspirovala Moulin Rouge a vyrobila mi naprosto dokonalé věci. *____*

Skirt 
The skirt is to die for, It fits me perfectly (even though she didn't ask for my measurements, since she wanted to surprise me) and I absolutely love the design. I think it goes great with some of the autumn trends as well, so I'm totally gonna rock it.

Ta sukně je úžasná a perfektně mi sedí (i když se mě neptala na míry, protože mě chtěla překvapit). Strašně se mi líbí nápad - je neotřelá a vůbec nevypadá jako kabaretní kostým, ta inspirace je dost subtilní. Navíc mi přijde, že celekm koresponduje s některými z trendů na podzim, takže se nemůžu dočkat, až s ní budu dělat parádu.
 

Brooch
It's really cute, I looe the pearls together with  the black and wine. 

Brož
Je krásná, líbí se mi kombinace perel s černou a vínovou.


Earrings
  I love her for making and buying me these cute clip-ons!

Náušnice
Je od ní milé, že mi vyrobila a koupila tyhle roztomilé klipsy!


Bracelet
She got me this bracelet as an extra too, it's so prettty and elegant!

Náramek
Navíc mi ještě koupila tenhle elegantní a krásný náramek.   


Yours truly
Vita

No comments:

Post a Comment